Een document certificeren? Eenvoudig met Izimi!
Dit bericht is geschreven op 11/12/2023, in functie van de regelgeving die op dat moment gold. Informeer je altijd bij een notariskantoor om specifieke informatie en advies te krijgen dat bij je situatie past.
Door de digitalisering van de diensten in alle sectoren circuleren gegevens en documenten steeds meer in een digitale omgeving. Dit creëert onzekerheid over hun herkomst en over de garantie dat zij wel degelijk afkomstig zijn van de persoon, entiteit of authentieke bron waarvan je veronderstelt dat ze afkomstig zijn.
De certificering via Izimi biedt de mogelijkheid om garanties te geven over de herkomst en de juistheid van de gegevens. Dat is bijzonder nuttig in tal van situaties: wanneer je de herkomst van fondsen wil bewijzen, of je het bewijs wilt dat een onderhandse schulderkentenis daadwerkelijk ondertekend is door de betrokken partijen (denk bv. aan een koppel waarvan de ene meer inbrengt in de woning, of ouders die een
lening
Bij een lening wordt de volledige som (het kapitaal) onmiddellijk ter beschikking gesteld van de lener. Deze laatste is verplicht het kapitaal op regelmatige tijdstippen terug te betalen op de overeengekomen wijze en samen met een interest uitgedrukt in procent.
toestaan aan één van hun kinderen...).
Zit je zelf in een situatie waarbij je het belangrijk vindt dat je document gecertificeerd wordt? Vraag aan je
notaris
De notaris is zowel een openbare ambtenaar die bevoegd is om authentieke akten te verlijden, te bewaren en er afschriften van te verstrekken, als een juridische raadgever. De notaris komt tussen in heel wat domeinen: huwelijken, echtscheidingen, de koop van een onroerend goed, een erfenis na overlijden,…
De notaris wordt benoemd door de Koning.
De partijen kiezen vrij hun eigen notaris.
of hij je hierbij kan helpen via Izimi.
Meer weten? Afspraak op Izimi!