Welke documenten heb je nodig bij de verkoop van je woning?
Dit bericht is geschreven op 19/04/2021, in functie van de regelgeving die op dat moment gold. Informeer je altijd bij een notariskantoor om specifieke informatie en advies te krijgen dat bij je situatie past.
Van plan om je woning te verkopen? Dan zal je bepaalde documenten nodig hebben. Kopers moeten immers volledig geïnformeerd zijn. Sommige documenten moet je als verkoper voorzien, andere documenten en informatie zal de
notaris
De notaris is zowel een openbare ambtenaar die bevoegd is om authentieke akten te verlijden, te bewaren en er afschriften van te verstrekken, als een juridische raadgever. De notaris komt tussen in heel wat domeinen: huwelijken, echtscheidingen, de koop van een onroerend goed, een erfenis na overlijden,…
De notaris wordt benoemd door de Koning.
De partijen kiezen vrij hun eigen notaris.
voor jou opvragen bij verschillende instanties.
Over welke documenten en attesten gaat het precies? Ontdek het in onze nieuwe Notaristip!