Wat gebeurt er met de inhoud van een Izimi kluis bij een overlijden?

Dit bericht is geschreven op 29/07/2024, in functie van de regelgeving die op dat moment gold. Informeer je altijd bij een notariskantoor om specifieke informatie en advies te krijgen dat bij je situatie past.
Dankzij je Izimi kluis kan je bij leven belangrijke documenten zoals facturen, diploma's, contracten of andere persoonlijke gegevens veilig bewaren. Je kan deze documenten ook delen met wie je wil. Maar wat gebeurt er met de inhoud van je kluis als je er op een bepaald moment niet meer bent? Voor je erfgenamen is het op emotioneel en op juridisch vlak belangrijk dat ze toegang hebben tot bepaalde documenten.
Je hebt drie opties om je kluisoverdracht te regelen:
1. Automatische overdracht naar je erfgenamen
2. Overdracht aan je erfgenamen samen met je contacten
3. Totale vernietiging van je Izimi-kluis.
Meer weten? Ontdek onze infofiche of spreek erover met je
notaris
De notaris is zowel een openbare ambtenaar die bevoegd is om authentieke akten te verlijden, te bewaren en er afschriften van te verstrekken, als een juridische raadgever. De notaris komt tussen in heel wat domeinen: huwelijken, echtscheidingen, de koop van een onroerend goed, een erfenis na overlijden,…
De notaris wordt benoemd door de Koning.
De partijen kiezen vrij hun eigen notaris.
.
- Infofiche Overdracht kluisinhoud Izimi Downloaden